fullfartframat.se

påsar och paket

3 kommentarer

Efter att ha tjurat hela vägen hem (ja, jag hade ju faktiskt sett fram emot att springa idag!) så blev jag lite gladare när jag kunde hämta ut en hel kartong full med väldoftande och (förhoppningsvis) -smakande te. Vad sägs om till exempel Goji/Havtorn, Blue Passion, Roiboos Strawberry Lime och Roiboos Dragonfruit? *laddar tekokaren*

Vid ingången till kvarterets lilla gröna (till skillnad från röda alltså..) butik fanns en korg med ekologiska svenska naturchips. Nappade åt mig en liten påse rotfrukts- och en rödbetschipspåse. Har ett minne av att jag åt ruskigt goda rotfruktschips på en konferens för ett tag sedan och blev nyfiken på om dessa var lika goda. De var kanske lite i tjocka laget, kanske lite för mjuka, men annars var de väldigt goda! Bjöd maken på ett smakprov men han rynkade näsan och mumlade något om att ”Neeej, det där var inget för mig..” Nehepp, mer åt mig! Så värst nyttiga vet jag väl inte om de är, men råvarorna är ekologiska och närodlade! 😉

Gott-gott-gotti-gott-gott!

3 tankar om “påsar och paket

  1. Roiboos Strawberry Lime var en hitt, men friterade röbetor var inte alls min kopp av tee…

  2. Kul att pröva runt en massa tesorter och hitta nya favoriter. Hoppas din förkylning snart släpper, så du kan vara med på nästa trevliga grupplöpningsinitiativ. Själv ska jag hålla utkik. Humlegården igår var toppen!

  3. @paula: Jag kommer med på nästa påhitt – bara det inte innebär lååånglöpning utan möjlighet till avhopp på vägen. 😉 Kul med Humle!

Lämna en kommentar