fullfartframat.se

premiärnerver!?

5 kommentarer

*beep* Mobilen surrade till. Bästaste J smsade om kvällens spinningpass. ”Ni bangar väl inte?” Nehej då! Kroppen känns mycket bättre idag och ett litet cykelpass inomhus kommer bara att vara skönt!

Älsklingen har ju börjat hänga med mig på spinning, än så länge på trettio minuters-klasser så för honom är det 55-minuters premiär ikväll. Han är nervös. (även om han inte skulle erkänna det)

J och V har inte kört spinning tidigare. Iaf J är nervös. (även om han inte skulle erkänna det)

Det är bara jag som är lugn som en filbunke! För en gångs skull så har jag the upper hand, mina vänner hänger med på något som jag kan och något som jag är van med! 🙂 Annars brukar det vara jag som rasslar efter andras tokiga upptåg och testar på något jag aldrig gjort tidigare (det var bland annat så jag hamnade i en kajak!), eller jag gör saker på egen hand – men för den här gången är det jag som tycker ”Det där, det är väl ingenting!”. Märklig känsla.

Men underbart roligt att ha älsklingen med mig på cykeln bredvid och två av mina bästa vänner på de andra cyklarna! WE ROCK!

..sittbensknölarna gör föresten inte lika ont nu som efter förra måndagens 75min-pass.. The only way is up!

5 thoughts on “premiärnerver!?

  1. Jag hade varit nervös inför 55 min spinning! Har inte ens tagit mig till 30 min-passen än..

  2. Det är ju så man ska göra! Dra med vännerna på tränignen så kan man passa på att umgås över en fika efteråt 🙂

  3. men jag erkände faktiskt att jag var nervös inför det där 😉 o jag är ju verkligen inte den som bangar träning… men det där var ju sjukt kul! haha! men kan oxå tänka mig att det blir sjukt tråkigt och dåligt med en dålig instruktör… ^^

  4. @pernilla: Alla är nervösa första gången.. 🙂 Jag var knäsvag inför mitt första 30min-pass. Men nu klämmer jag av 75-minutrare utan problem. Kan jag – kan du!

    @andrea: Jajamen! Delad glädje är dubbel glädje – träningsglädje!

    @ptj: Det är så avgörande med bra instruktörer!! SATS har några killerinstruktörer som är riktigt grymma. 😉

  5. Very niiice!
    Mås det bättre nu?

Kommentera

