fullfartframat.se

spinning high * 2 (nike 2010 part one)

1 kommentar

Jag var inbokad på fler spinningklasser (och gick även miste om Jessicas klass tyvärr) än de två som jag deltog i under Nike convemtion 2010. Båda var väldigt olika till upplägg och form, musikval och instruktörer – men båda rockade!

(Kan inte fortsätta med mitt favoritord under helgen längre.. Allt kan inte vara grymt!)

Tereses klass ”Don’t Stop The Music!” hade, som namnet säger, fokus på musiken och lät låtarna bestämma kadens, position och växel. Härlig musik, härlig instruktör och härlig klass! Ser fram emot spellistan och att Terese kör den fler gånger – då kan tom jag kravla mig ur täcket en tidig morgon.

Söndagens cykelpass var tung intervallträning ”Intense Intervall” med Lina Eriksson – en för mig okänd instruktör. Passet var uppdelat i 15 minuter uppvärming med efterföljande extensiva intervaller (6 * 4 min intervall, 2 min aktiv vila). Lina bad oss att ta det lugnt under första intervallen – yeah right?! Under varje intervall skulle vi under första minuten upp på den puls vi ville ha under intervallen, för att sedan behålla den i tre minuter (i den gula zonen på 80-90% av maxpuls) och sedan ”vila” på 60-70% (dvs blå zon). Det blev en hel del jojo-åkande mellan blått och gult med tangeringar på den röda zonen (+90%) under de två sista intervallerna. Trots att jag kanske inte var på topp så kom min puls godkänt snabbt ner under vilan. *nöjd*

Båda klasserna fick MVG i min utvärdering, dock så är jag inte särdeles nöjd med lokalen. Trångt, varmt, och svettpölar på golvet är inte direkt plus i kanten.

Fråga till Nike: Varför en sån liten lokal för spinningen?

Nedan ser ni Lina och Terese in action
(bilden till höger är från sparkibaken.se)

En tanke på “spinning high * 2 (nike 2010 part one)

  1. Snart Lotta måste vi ses på cykeln eller i något annat sammanhang!

    Miljoner kramar till dig!

    Jessica

Lämna en kommentar