fullfartframat.se

mellanmjölksfunderingar…

1 kommentar

En vecka sedan min oplanerade halvmaradebut och en vecka kvar till femton kilometer i Lidingöskogarna. Och ja, här sitter jag. Smårförkyld och öm i lederna. Inte så där förkyld att man legitimt kan borra ner sig under täcket och sova sig igenom dagen, men inte så frisk att jag kan ta mig an de där planerade etapperna på Sörmlandsleden. Så där tråkigt mellanmjölk.

Svär lite över den där mellanmjölken men påminner mig själv om att det – faktiskt – var länge sedan jag var förkyld. Svär och hoppas att vårens förkylningsrace inte upprepar sig. Svär och funderar lite på den där råsaftcentrifugen/juicemaskinen som florerar all over the place just nu. Svär och funderar på juice av citron, ananas, grönt äpple och mynta – med en liten bit ingefära. Kan det vara något det?

Jag läser om hejdundrande bedrifter i Västeråsskogarna, om solig fjällöpning och klar Dalaluft – och suget efter skogssus, tallbarrsknaster och frisk luft blir om än större. Men, min tid kommer.

Kära höst – välkommen. Jag gillar ju dig.

photo(240)Älskade Magelungen.

One thought on “mellanmjölksfunderingar…

  1. Håller med, hösten är SÅ välkommen. Älskar!

Kommentera

