fullfartframat.se

casall hit – tuff träning

Lämna en kommentar

Mer eller mindre halva träningsbloggsrymden har svämmat över av fallskärmar. Det har sett lite knasigt ut men de har lovordats både till höger och vänster. Jag var igår inbjuden på ett av premiärpassen av Casalls nyhet – Casall HIT. Och jag, lovar – det är inte bara knasigt utan även galet kul!

Vi testade inte bara fallskärmar utan även viktslädar, resistor ropes (motståndsrep?), viktvästar, multi balance trainers, och mycket mer. En högintensiv knapp halvtimme av cirkelträning. Fyrtiofem sekunder jobb, byte av station, fyrtiofem sekunder… i tre varv.

En knapp halvtimme med enbart 45 sekunder per station låter kanske lite, men tro mig – det räckte gott och väl.

Vill du också testa? Casall kör öppna pass nästa vecka i Vasaparken. Jag kommer dit på tisdag kväll – för det här vill jag göra igen!

1273228_594597820590648_1834328538_oGänget som var och tränade igår. Tack till Casall team och Åsa! [foto: Casall]

Kommentera

