fullfartframat.se

midnattsloppet 2013

5 kommentarer

I lördags eftermiddag var jag fortfarande osäker på om jag skulle springa på kvällen.. Jag var tung i hela kroppen, huvudvärken kom och gick och halsen kändes tjock och rosslig. Men. ”Midnattsloppet är inget lopp – det är party” skrev jag på twitter. Sagt och gjort. Halsen gjorde inte ont och det skulle blir fem-årsjubileum för mig. Klart att jag skulle springa.

Jag sprang i lugnt tempo hela vägen men redan efter kyrkbacken (som jag gick i!) kände jag hur låg på energi kroppen var. Det fanns inte längre någon energi att ta av och jag började tvivla på att det var en bra ide att springa i alla fall. Nåväl, jag och Annelie (som slog förra årets tid – grattis!) tuggade framåt i sakta mak och hittade Elin vid Mosebacke – Elin som värmde upp inför Midnattsloppet med fem mil terräng. Ja – fem m i l.

Hornsgatans målraka kändes evighetslång och när jag blev omkullsprungen av en testosteronstinn man som fått målvittring kändes det überjefligt och uschligt men med knappa femtio meter kvar var det inte läge att tjura. Upp igen och så i mål.

I vanlig ordning var Midnatssloppet en enda fest – både för löpare och publik. Fantastiskt bra ordnat och bästa underhållningen längs banan men några passager var på tok för mörka (Fjällgatan och Renstiernas gata bland annat) och rökkanonerna i kyrkbacken höll på att slå lock för mina öron.

Om det blir ett sjätte år? Jajamensan.

Om jag var pigg och frisk på söndagen? Jajamensan. (med det hade faktiskt kunnat vänt åt andra hållet – so kids don’t do thiis at home)

photo(348)Nike kan det där med marknadsföring. I like. photo(349)Fem år i rad. I like.

5 thoughts on “midnattsloppet 2013

  1. Grattis till 5-års diplomet! Det var verkligen partystämning i lördags. Spanade efter dig men det var ju rätt många i gröna tröjorna så lite svårt att se🙂

  2. Ja, lite svårt att se folk. Fast mina kompressionsstrumpor syntes kan jag lova!🙂

  3. Pingback: mina kompressionsfavoriter | fullfartframat.se

  4. Pingback: ..och där kom smällen | fullfartframat.se

  5. Här blir det midnattslopp den 7:e september =)

Kommentera

