fullfartframat.se

ursviks motionsspår

Lämna en kommentar

I går morse mötte jag upp Annelie för ett varv i Ursviks motionsspår norr om Stockholm. Vi valde att springa milen och lämna Extreme-banan till en annan dag.

En mil räckte gott.

Tisdagsmorgonen var varm och kvav, det var fuktigt i skogen, jag hade valt fel skor, katterna hade haft nattligt kattfnatt och ryggen bråkade..

..äsch, vem försöker jag lura? Jag var inte i form helt enkelt.

(fast ryggen bråkade på riktigt..)

De första tre kilometerna kändes längst och de tre sista kortast. Vi sprang på breda grusvägar, smala skogsstigar och i rotfyllda backar. Förbi betande kor, picknickande familjer och pensionärer med käpp. Ursvik är fullt av spår som fungerar för alla. Vissa av spåren har både skidföre under snösäsong och elljus vilket gör området användbart hela året.

Det var fina omgivningar att springa i och med tanke på att jag pluggat och jobbat i Kista under tio års tid var det väl dags att hitta till skogen runt den övergivna tunnelbanestationen.

Vi avslutade det hela med en timmes promenad genom Rissne och Duvbo till Sundbyberg. En oplanerad – men välkommen – promenad.

photo(330)(Bilden är från Sörmlandsleden etapp 1)

Kommentera

