fullfartframat.se

ge mig lite skog i stället…

Lämna en kommentar

I måndags konstaterade jag krasst att jag inte är explosiv. Inte någonstans. Inte över huvud taget. Nike Run Club/She Runs Sthlm hade bjudit in till ett NTC-pass på Trädgården (sicket coolt ställe jag helt missat!). Under fyrtiofem minuter körde vi burpees, utfall, upphopp, armhävningar, benböj, mountain climbers, höga knän och en massa annat.

Det var just det där med upphopp och andra ”snabba” saker. Jag är inte snabb. Mest kände jag mig bara seg, otymplig och långsam. Visst, styrkan finns där men inte explosiviteten. Jag fick liksom inte riktigt till det.

På facebook kommenterade jag det hela med att jag nog skulle hålla mig i skogen i stället.

..eller så blir man bra på det man tränar. Kliva utanför den där komfortzonen kanske.

sherunsthlm_cover-770x285

Kommentera

