fullfartframat.se

nike gps sportwatch

4 kommentarer

Jag har länge suktat över Nikes löparklockor (eller ja, deras SportsWatches) men tyckt att de har varit på tok för dyra för vad du får. Elin tipsade om att Elgiganten hade bästa priset och när de även körde en rackarns förmånlig nattrea slog jag till. Då gick det inte längre att stå emot.

Förr om åren (så gammalmodigt det där lät nu då?) har jag använt Nikes fotsensor med min gamla trotjänare Kermit – en illgrön iPod nano men även olika mobilappar för smarta telefoner men aldrig riktigt fastnat. GPS-funktionen har inte fungerat tillfredsställande då jag gärna springer i skog och jag fick aldrig in rutinen. Nu däremot verkar GPS-funktionen fungera bra även i ”riklig” skog och en massa intressanta add-ons på hemsidan ger mersmak.

Jag är i och för sig ännu inte helt hundra på inställningar och allt lull-lull på hemsidan men det kommer nog så småningom. Nu ska jag bara sluta noja mig att klockan ser galet stor ut på min lilla kycklingbens-handled.

photo(312)Dags för lunch kanske?

4 thoughts on “nike gps sportwatch

  1. Den är lite stor på den här kycklingarmen också, men jag blir så glad varje gång jag tittar ned på den så det gör inget🙂
    Min är lite osams med gps-satteliterna stundtals, men vi jobbar på det tillsammans klockan och jag!

  2. Ja, det där med kontakt med satelliterna är ju lite så däääär… Första ggrna tog den flera minuter på sig (en evighet när man bara vill iväg) men nu är den snabbare (under minuten).

  3. Pingback: crowd goes wild | fullfartframat.se

  4. Den är ju så snygg!

Kommentera

