fullfartframat.se

björnfjärtar och målvisualisering

Lämna en kommentar

Visualisera målet heter det.

Ni vet, när man ska föreställa sig hur man springer in på målrakan med armarna i vädret, lyckotårar längs kinderna och under publikens jubel. Att visualisera målet ger en extra boost när man känner sig trött och färdig att lägga sig ner i dikesrenen. När hjärnan säger åt dig att det här g å r inte – även om kroppen oftast har mer att ge.

Mitt mål brukar vara två björnar. När älsklingen och jag är ute och springer brukar vi skämtsamt fråga varandra om vi inte känner lukten av en björnfjärt snart eller att de där björnarna, de borde nog bada lite. Björnarna är ofta mitt mål och jag brukar tänka på att snart får jag sätta mig ner och krama björnarna. De är svala och vänliga – och välkomnande.

photo(310) Mina björnkompisar. photo(311)En kort paus innan gräsmattehäng.

Kommentera

