fullfartframat.se

hej kompisar

2 kommentarer

Jag är här. Bara lite busy. Rejält busy egentligen. Ni vet, livet.

Förra veckan spenderade jag i Lissabon med jobbet men hann faktiskt (för en gångs skull) med två dagar semester på plats. Två löprundor hann jag också med – kommer att skriva lite mer om det senare.

Igår blev det backintervaller. Alltså, backintervaller måste ju vara löparens gudagåva? Skitjobbiga, men effektiva och – det ger resultat! Igår letade jag upp en lagom lång backe där jag kunde köra tre distanser i stegrande hastighet.

Tre gånger nittio sekunder, 3 * 60s och 3 * 30s. Tanken var att man skulle vara lika trött energimässigt efter trettio som efter sextio och nittio.

Jag kan ju inte sluta med ojämnt antal intervaller så jag var ju tvungen att dundra hela vägen upp en sista gång. Återhämtningsjoggen hem gick långsamt. *host*

photo(300)Bild från Lissabon BES Run Challenge – ett milslopp jag ramlade rakt i. Kul!

 

2 thoughts on “hej kompisar

  1. Det lät ju hur effektivt som helst. Det måste jag testa. Förstår att du var helt slut på vägen hem. Kram

  2. Yep, mycket effektivt. Kort och koncvist. Perfekt.🙂

Kommentera

