fullfartframat.se

#stockholmsbrantaste

3 kommentarer

IMG_7190Sju hundra löpare i alla åldrar ställde upp i Stockholms Brantaste i lördags. Tre komma tre kilometer. Tre gånger upp för Hammarbybacken. Om jag sprang? Nej – och glad för det är jag. Hammarbybacken är brant. Gräsligt brant.IMG_7196IMG_7214IMG_7218IMG_7224IMG_7234IMG_7240IMG_7254Starten har gått och spurtbacken är avklarad – hur man nu spurtar i Hammarbybacken? Detta är backe ett av tre.IMG_7261Redan här kunde man ana vem som skulle ta hem loppet – Anders Kleist.IMG_7272Första och andra platsen bland herrarna i tävlingsklassen blev oförändrade genom ”hela” loppet. IMG_7287Anders syster – Cecilia Kleist – ledde damernas tävlingsklass i första backen. Hon vann även sin klass.IMG_7299Lyckades fånga Lofsan som gjorde en grym prestation. IMG_7328Stilstudie 1 – andra backen (liftbacken – den var tydligen, enligt deltagarna, värst)IMG_7378Stilstudie 2 – tredje och sista backen. Anders kom in på galna 13 minuter och 44 sekunder. En hel minut innan tvåan.IMG_7430Stilstudie 3 – grymma krigare på väg mot mål.IMG_7441 IMG_7465IMG_7492Utan att jag visste om det själv lyckades jag fånga Karin strax efter målgång. Galet bra jobbat!IMG_7506De sista krigarna tar sig i mål när jag började traska mot nya äventyr. Vareviga en som tog sig upp för Hammarbybacken i lördags är riktiga krigare.

Jag g i c k upp för sista backen – det räckte.

3 thoughts on “#stockholmsbrantaste

  1. Stiliga bilder! Har sprungit upp där en gång i Salmon trail tour och det var faktiskt inte så farligt som man kunde tro. Värre att springa utför!

  2. Synd att vi inte såg varandra på riktigt i lördags! Jag ser inte helt pigg ut på bilden du knäppte med mig med… Men så var jag ju inte det heller.🙂

  3. Pilla: Fast sprang ni verkligen uppför i backarna då – och inte på baksidan? Annars så är backarna brantare ju högre upp du kommer och tre på raken.. ouch.

    Karin: Ja, trist. Tycker du ser stark ut på bilden! .)

Kommentera

