fullfartframat.se

hälsans ö

Lämna en kommentar

I går blev jag plågsamt  påmind om höstens lopp – d e t  loppet. Lidingöloppet alltså. Vårens löpträning är katastrofal och långpassen kan jag räkna på en hand.

Oh, well… det som inte dödar – det härdar?

Att jag innan dess ska ta mig fem mil eller så längs Roslagsleden har jag (på ett mindre effektivt sätt) förträngt.

IMG_7081

”Sprang på” den här kilometermarkeringen mitt under gårdagens promenad ute i Lidingöskogarna. Strax innan Kottlasjön. Insåg att varvet runt just Kottlasjön är löparvänligt så det heter duga – fast det verkar jag vara sist i världen om att komma på. Vi såg och blev omsprungna av löpare i alla åldrar, former, storlekar och i alla varierande hastigheter. Inte undra på att de kallar den där tokön hälsans ö. Runt Kottlasjön finns även ett antal gymstationer utsatta – perfekt att springa mellan stationerna, köra några set och sedan springa vidare. Tokbra tokö.

Kommentera

