fullfartframat.se

yoga

2 kommentarer

När jag stretchade efter intervallerna igår så ryckte den där lilla kompisen på axeln mig i örat och väste: ”Du är stel! Skärp dig nu föffan!

Ja, jag har slarvat med stretch och rehabövningar efter att jag fick ordning på ryggen/höften igen. Ja, jag skäms. Inte för någon annan, men för mig själv. För min kropp. Visst, jag stretchar efter löppass – men inte på långt när så mycket och så länge som jag borde.

Efter min trettiodagars yogautmaning tidigare var jag fantastiskt mjuk och rörlig. Kanske dags att köra i gång en liknande utmaning – men nu en längre sådan för att få i gång en god vana.

Det är 66 dagar kvar till det där långa loppet. Fram till dess ska jag få in minst tre trettiominuters pass yoga/längre stretch per vecka. Nu har jag sagt det högt, jag har skrivit ner det och jag har upprepat det. Nu så.

nervine_A_04

[bildkälla: unknown, hade bilden i min bildbank men kommer inte ihåg var bilden kommer från. sorry]

2 thoughts on “yoga

  1. Nu kan du inte smita undan från yogan alltså.🙂 Håller med om att yoga är ett bra komplement till löpning, som du skrev hos mig.

    Ha så skönt med yogan!

  2. Tack! I dag blir det lunch-bodybalance. Nej, har man sagt det i bloggen/twitter/fb så måste man ju göra det. Hehe.

Kommentera

