fullfartframat.se

lunchintervaller

1 kommentar

Ibland är det svårt att få tiden att räcka till. Före-jobbet-träning eller lunch dito är då toppen! Jag är i och för sig galet morgontrött (och behöver tillskott av både järn och d-vitaminer under vinterhalvåret för att över huvud taget komma upp ur sängen på morgonen). Visst är det bättre då solen skiner – men inte så bra att jag självmant planerar in morgonträning. Kvar blir lunchtid.

I går gick jag hem från jobbet. En fin vän har stegräkningstävling på sitt jobb och såklart hjälper man ju henne att få till en massa steg då! Då blev det långt och lite långsammare – men rackarns trevligt.

I dag blev det kort och snabbt!

Uppjogg en kilometer. Sedan brände jag av snabba enminutsintervaller i set om fyra – i tre set. Vilket ger tolv intervaller. Intervallvilan var 30 – 45 sekunder gåvila, setvilan var 60 sekunder ståvila. Lika lång nedjogg som uppjogg. Jag ökade faktiskt hastigheten på intervallerna hela tiden och utmanade mig själv rejält på de två sista.

I dag kände jag mig stark och snabb. Äntligen. Hoppas den känslan håller i sig.

photo(284)

Älsklingen kan det där med att ge mig små presenter – i precis rätt ögonblick. Trött–efter-tränings-förvirrad som man oftast är så vet man inte riktigt alla gånger var man låste in sina prylar. Alla lås ser mer eller mindre likadana ut. Men nu har jag ett stort och knallrött lås. Yes!

One thought on “lunchintervaller

  1. aww, fin present!❤

Kommentera

