fullfartframat.se

skumrullen

1 kommentar

Casalls flaggskeppsbutik har flyttat på sig ett kvarter från Birger Jarlsg. till Grev Turegatan och Sturegallerian. Det var ju typiskt. Nu kommer jag att gå förbi en massa snygga träningskläder nästan varje dag jag går till/från jobbet. Host. Inte bra.

Det är ju inte direkt så att jag lider av klädbrist – snarare tvärtom.

Däremot lider jag av kort minne. Hur var nu det där med stretch och rehab? Glömde visst det. Oj. Illa. Riktigt illa.

Därför smet jag in till Casall efter jobbet och skaffade en skumrulle. Ja, det är mycket roligare att säga skumrulle än foam roller. Svenska språket är ju skitkul – varför använda engelskan då?

I alla fall. Nu kollar jag igenom Casalls TOD efter smarta bålstabilitetsövningar. Min skumrulle kommer att användas både som styrke- och rehabredskap. Myofascial massage vet ni. Sköntont.

20130408-191112.jpg

One thought on “skumrullen

  1. Har också en (knallgrön fr Reebok) men är dålig på att använda den 😦

Kommentera

