fullfartframat.se

citrusbonanza

2 kommentarer

En av mina käraste ägodelar just nu är min lilla behändiga citruspress. Den tar knappt någon plats, är lättdiskad och har verkligen gett oss valuta för de två hundralapparna jag betalade.

Favoritjuicen är nog blodgrape, apelsin och lime men enkel apelsinjuice är fantastiskt gott det med. Varje helgmorgon och flera andra dagar i veckan pressar jag juice till frukosten – så värt.

Så långt det går köper jag ekologiskt odlad frukt eller frukt som inte rest runt halva jorden för att nå fruktdisken i butiken.

photo(267) Nypressad apelsinjuice på spanska apelsiner och så världens godaste kaffe – Nespresso Dulsao.

Som ni säkert förstår får jag inte en krona för att skriva detta inlägg. Jag har även betalat för citruspressen helt själv.

2 thoughts on “citrusbonanza

  1. De där köksprylarna man faktiskt använder är bra grejer. Någon citruspress äger inte vi – däremot flera kaffebryggare/ maskiner som helt klart är värda sina platser.

  2. Måste erkänna att citruspressen nog ”bara” kommer på tredje plats – efter Nespresson och vår hushållsmaskin. 🙂 Men en topp-tre-placering är inte fy skam!

Kommentera

