fullfartframat.se

älska intervaller

2 kommentarer

Intervaller. Är det inte en grymt bra uppfinning? Uppfinning och uppfinning.. ja, ni fattar…

Oavsett om du sitter på cykelsadeln eller står i löparskorna så fungerar intervaller. Korta eller långa. Räknade i tid eller distans. Du får snabb och effektiv träning – och de ger garanterat resultat. Vill du bli snabbare eller uthålligare? Intervaller!

Jag har i mitt löpschema intervaller en gång per vecka. Antingen korta och snabba eller lite längre strax utanför komfortzonen för att träna upp uthållighet – eller så är det backintervaller som gäller. De andra passen är en lätt distans och en lite längre distans. Orkar/hinner jag så får det gärna rymmas in ett ytterligare pass – helt utan krav på tider eller distanser. Bara för att det är ju så skönt att springa.

…och det är faktiskt grymt kul att springa intervaller!
photo(262) Ett par av mina snabbskor. Asics DS Trainer. Ge mig bar asfalt och en lång backe!

2 thoughts on “älska intervaller

  1. Snygga skor 🙂

Kommentera

