fullfartframat.se

iskallt ute – värmebölja inne

Lämna en kommentar

Alltså, vad är det för fel på våren? Varför har den inte dykt upp än?

Jag höll på att frysa rumpan av mig – lovar! – på väg från Skeppsholmen till Hötorget i går. Inte en särdeles lång sträcka. Det var med stelfrusna ben jag stapplade upp på löpbandet. Tankarna gick till de tappra och GRYMMA löparkrigare jag mötte på vägen. Hatten av för er som springer ute året om.

Efter några kilometer var värmeböljan ett faktum. Herrejestanes vad jag svettades. Hade jag vågat hade jag plockat av mig både tisha och tights. Så varmt hade jag.

Svettas ni mer under träning (inomhus) om ni kommer in kalla utifrån? Jag har aldrig tänkt på att man kanske gör det. Intressant.

photo(266)

Kommentera

