fullfartframat.se

det långa loppet

2 kommentarer

Sent i lördags kväll insåg jag att det var något som inte stämde. I normala fall hade jag förberett mig inför en si så där fyra timmar på cykelsadeln. Vasaloppsspinning tills förste person passerat mållinjen. I år hade det helt försvunnit ur min tanke men jag tror nog att kroppen tackade mig. Ryggen/höften hade inte gillat det – garanterat. I stället blev det några kilometer på ett trilskande löpband. Vecka 1 av arton är avklarad och jag är nu tre löppass närmare det där långa loppet.

På tal om långt lopp. Danicas vänner har lanserat ett initiativ i samarbete med Funbeat där registrerade kilometrar bidrar till Hjärt- Lungfonden. Vissa delmål öppnar även upp för fina erbjudanden från olika samarbetspartners – Casall, Icebug, Garmin m.fl.

Alla kilometer du springer, går, skidar eller på annat sätt* tar dig framåt räknas. Häng med du också!

danica3

Än så länge är jag på noll kilometer – har precis registrerat mig.

*) Danica Pension uppmuntrar självklart till all typ av träning men vi har varit tvungna och begränsa antal aktiviteter i Det långa loppet till löpning, gång, rullstol, längdskidåkning och skridsko (med samtliga tillägg som t ex intervall, distans etc.), med en övre gräns på 50 kilometer och 5 timmar per dag och person.

2 thoughts on “det långa loppet

  1. Nä, det räknas inte om man cyklar.. :/

  2. Nej men vad… Jag läste för snabbt. Sorry. Tråkigt.

Kommentera

