fullfartframat.se

one step at a time…

2 kommentarer

Nu är det 18 veckor kvar till det här. Jag kommer att berätta mer om insamlingen lite längre fram men vill bara säga att tjejerna bakom det hela är grymma!

Under januari – februari fokuserade jag mest på att hitta tillbaka till orken att träna. Jobbade med trilskande muskler och trötta höfter. Nu kommer jag sakta att bygga på träningen igen. S a k t a. Lite längre löppass, lite snabbare intervaller, lite tyngre backar och fram för allt – mer styrka. Den här stackars kroppen behöver bli stark för att orka med. Ingen tung styrketräning väntas – snarare förebyggande. Jag filar på ett träningsschema som löper arton veckor.

Utgångspunkten är marathon.se:s halvamaraprogram – men modifierat för att fungera för mig. Lite lättare i början och flera intervallpass utbytta mot backpass i slutet. Långpassen kommer också att förpassas (i positiv bemärkelse) till terräng i stället för asfalt.

Tror det blir bra det här.

cropped-photo2171.jpg

2 thoughts on “one step at a time…

  1. Låter som ett väldigt lockande mål du har. Jag hoppas kunna vara med på det… kanske nästa år också!

  2. Ja det tycker jag Snorkkis! 🙂

Kommentera

