fullfartframat.se

celsius

2 kommentarer

Det har förekommit en rejäl hype kring olika energi- och förbränningsdrycker. Instagrambilder på Celsius har ibland tagit stor plats av min feed och jag har skakat på huvudet och undrat över det vettiga att hälla i sig en massa koffein, guarana och nikotinamid (bland annat) för att sedan köra tungt i gymmet eller springa tuffa intervaller. Må hända att man blir piggare och får mer enegi men jag undrar hur hjärtat påverkas av dessa drycker – oavsett om de är för energipåfyllning eller ökad förbränning. Hur mår kroppen? Känner vi till det långvariga resultatet?

Dricker du Celsius – eller liknande drycker – i samband med träning? Varför och vad får du för effekt?

photo(52)

Jag är väl den sista att smaka dessa – och goda var de phanimej inte! Suckralosen ger en sliskig eftersmak och jag känner mig alljämt nojig och stirrig – inget för mig alltså.

En annan sak som jag inte gillar med Celsius: de tillverkas i USA och importeras. Transporten, transporten mina vänner!

2 thoughts on “celsius

  1. JAg har inte smakat. Har inte heller mycket för sådana där drickor.

  2. Tror det är en ”inne”grej… alla andra gör det och då ska man tydligen göra det för att vara som alla andra. Ehum.

Kommentera

