fullfartframat.se

asics ds trainers 18

2 kommentarer

Det är väl ingen nyhet att jag är en sucker för träningsskor – och allra helst löparskor. Jag har nu sprungit några säsonger med den populära DS Trainern från Asics och trivs mycket bra, både i skogen och på asfalt men även på löpbandet. Nu har skon kommit i en ny utgåva – DS Trainer 18. Så här skrivet Löplabbet:

”18:e  versionen av välkända lättviktsskon GEL-DS TRAINER är nu lättare och och erbjuder mycket löpkänsla. Den nydesignade Guidance Trusstic teknologin arbetar i samarbete med Guidence Line genom hela yttersulan, tillsammans erbjuder dom ett mer effektivt steg. GEL i häl och framfot för bra stötdämpning och DuoMax Support System (pronationstöd) i mellansulan för bra stöd och stabilitet. Clutch Counter hälkappan ger bra hälgrepp och passform för hälen. Svetsade förstärkningar i ovandelen minskar risken för skav och irritation. Yttersulan i WetGrip RubberSponge, ger bra grepp även på blöta vägar.”

Utseendet på skon är det första man noterar att förändrats – det påverkar säkert löpsteget men jag är för newbie för att kunna känna h u r det i så fall påverkar. Kan inte påstå att jag märker av viktskillnaden heller – 220 gram mot tidigare 245 gram – men skon sitter bra på foten och känns stabil trots att det är en lättviktare och ”snabb” sko. Däremot saknar jag det tidigare Heel Clutch-systemet som gjorde att man fick bra stöd för hälen när man knöt skon.

Jag har hittills enbart sprungit på löpband med ”18” men ser fram emot att testa stigar och asfalt med dem.

photo(264) photo(263) photo(262)

Tights: Nike | Strumpor: Gococo

2 thoughts on “asics ds trainers 18

  1. Vill också ha! Slutade med DS trainers för jag tyckte de var för tunga!

  2. Ja, alltså efter att jag har börjat springa med Nike Free så är ALLA skor tunga. 🙂 Men DS Trainers utgör ju sig inte för att vara barfotaskor utan enbart lättviktskor men med visst stöd.

Kommentera

