fullfartframat.se

gluteus medius

2 kommentarer

Under gårdagens Trigger Point-pass på SATS Regeringsgatan (den med den berömda crossfitboxen, ni vet) hittade jag nya triggerpunkter i mina stela gluteus medius.

Den där lille bollen hjälper verkligen till att hitta de ömmaste punkterna och jag får ta till yogaandning för att genomlida tortyren – ja, för det är det. Det gör galet ont om man hittar ”rätt” punkter, men jag känner verkligen hur musklerna slappnar av efteråt – med resultat mindre svank, bättre hållning och fram för allt mindre ont i ländryggen.

Sen var det där med att stretcha bl.a. gluteus maximus och höftböjarna också… Allt sitter ju ihop och allt påverkar varandra.

Hur ofta stretchar du sätes- och höftmusklerna? Sitter du på jobbet? Se så.. bara att sätta igång.

{F90CF2DE-9159-43FA-B441-B015A6F50E26}

2 thoughts on “gluteus medius

  1. Jag hittade visst nån öm punkt i ryggen för jag har en ömhet strax över ländryggen och där hade jag då inte ont/träningsvärk innan 😉
    Fint nog försvann även träningsvärken i mina lår. Blir nog en återkommande klass det här.

  2. Tumme upp för att träningsvärken försvann! Säkert var det ngt bra med ryggen också – även om det kanske inte kändes så.. 🙂

Kommentera

