fullfartframat.se

rollercoaster ride

3 kommentarer

Gårdagen var en riktig jäkla bergochdalbane-dag. Jag var effektiv som tusan på jobbet, rensade surdegar och fick iväg en massa problem som legat och gottat till sig, men så fort jag klev in på gymmet sjönk humöret.

Borde det inte vara tvärtom?

Omklädningsrummet var knökfullt och folk bokstavligen trampade på varandra. Jag kände mig mest i vägen. Det starka ljuset ovanför speglarna gjorde mig obekväm och träningskläderna satt inte alls lika bra som de brukar. Tightsen var för trånga, tishan var för kort och allt var bara fel. En klar ”fet, ful och ofräsch-dag”. Helst hade jag velat klä mig i pösiga mysbrallor och en oversize luvtröja.

..och sen gick det uppåt igen.

Cykelklassen bjöd på långa intervaller – intervaller som bygger uthållighet och styrka. De första intervallerna gick precis som de skulle. Pulsen landade där den hörde hemma och jag kunde lugnt styra den dit jag ville. Men, efter en stund började ländryggen göra sig påmind och hur jag än satt var det obekvämt. Halvvägs in i klassen började lilltån protestera av att vara instängd i ett par hårda cykelskor och jag fick släppa på kardborrebanden. Där någonstans tappade jag fokus och med det även kontrollen över pulsen. Den hade sin egen bergochdalbane-dag. Under de två sista intervallerna fick jag tillbaka kontrollen och kunde i alla fall avsluta passet med fanan högt.

…och neråt…

Planen var att jag skulle köra mina rehab- och stretchövningar efter cyklingen men vart jag än gick så var det fullt med folk. Jag kände mig åter igen i vägen och fann inte ro någonstans. Det hela slutade med att jag duschade och gick hem. Avslutade dagen  i ett soffhörn där jag kunde borra ner näsan i världens bästa kattpäls.

En av de högsta topparna under min bergochdalbana var alla starka, snabba och snygga brudar som jag mötte på gymmet. Jessica och Annika var båda starka på cykelsadeln, Nilla hade precis avslutat dagens WOD och Sara körde sitt eget triathlon – rodd, löpning och bålstyrka. Även Kenth och Jay smög visst runt – men de missade jag tyvärr. Kändistätt ställe.

3 thoughts on “rollercoaster ride

  1. Jag måste verkligen pricka in Jessicas klass någon måndag…. det lilla problemet är för många fritidsaktiviteter och för lite fritid!

  2. En riktig berg och dalbanedag… men usch och fy nu när det är så himla mycket folk på gymmen… det kan ju få vem som helst att tappa suget… Vi får hålla ut en månad till kanske, sedan lugnar det nog ner sig 🙂

  3. Pilla: Ja, det måste du. 🙂
    Sofia: Yes, tror att det lugnar sig snart igen – tyvärr (för det vore ju roligare om nyårslöftena håller i sig).

Kommentera

