fullfartframat.se

stark, frisk och full av energi

Lämna en kommentar

Träningsåret 2012 slutade i ond höft och ländrygg (sitter för mycket i jobbet…) och potatisformad lilltå (soffbordet var tydligen i vägen) – och knappt ett löpsteg på två månader.

Nu har jag inlett träningsåret 2013 så smått. Inte med halvgalna eventdagar eller vasaloppslånga spinningpass. Snarare med lugna coreövningar, lätt styreträning och försiktigt tassande löpning.

Mitt främsta mål med 2013 är att jag får vara stark, frisk och full av energi och det kräver att jag tar det lugnt, lyssnar på kroppen och skyndar långsamt. (det här vet vi ju redan eller hur?!) Det senare har jag svårast för. Det finns ju så mycket kul att utforska, testa och bemästra.

Årets specifika nyårslöften är ersatta av nyårsmål i form av antal kilometer – båda totalt och som enskilda pass. I juni ska jag ta mig fram längs delar av den vackra Roslagsleden – en sträcka på dryga fem mil, och i september blir det tre mil i Lidingöskogarna. Jag kommer inte att jaga minuter utan kilometer. Jag vill längre men nödvändigtvis inte snabbare. Korta snabba pass och snabbare intervaller ja visst, men de stora målen handlar om längd. Längd o c h kvalitet.

553846_10150981955242237_613565021_n

Kommentera

