fullfartframat.se

patience is a virtue…

Lämna en kommentar

Ni har rätt. Det händer inte mycket här.

Tyvärr händer det inte så mycket (träningsrelaterat) i mitt liv just nu heller.  Eller jo, det gör det faktiskt. Jag rehabbar och tänker långsiktigt. Ska jag klara av att springa en och annan halvmara, en drös mindre lopp samt tre mil i lidingöskogarna under nästa år måste jag vara förberedd. Och det gäller inte enbart att knapra kilometer och nöta backe – det gäller även att ha en stark och frisk kropp.

Just nu är jag varken stark eller frisk. Höften säger högljutt ifrån och vissa dagar kan jag knappt ta mig fram för egen maskin. Kroppen ber om hjälp och jag lyder. Besöker rackarns duktig naprapat och får domen (på tok för) korta höftböjare samt svag vänster höft med överkompenserande höger dito. Hela jag är vriden i höften – så pass vriden att det skiljer 1,5-2 cm för jämn balans. Inget nytt egentligen, men att det var så illa visste jag inte. Nu vet jag.

Jag längtar ut i snöigt löpspår och snabba löpbandsintervaller men de får vänta ett tag till.

Det gäller att vara tålmodig. Det lönar sig visst.

nervine_A_04

Kommentera

