fullfartframat.se

träningstid – kvalitetstid

3 kommentarer

Häromdagen pratade jag med Jessicas J om det här med bra instruktörer. Jobbar du själv inom branschen har du verkligen inte tid och lust att gå på klasser med halvtaskiga instruktörer eller ledare. Du går på andras klasser för att få inspiration och motivation. Annat har man inte tid med.

Det här tycker jag stämmer in även på oss vanliga dödliga – vi som ”bara” tränar och inte instruerar alls. Jag jobbar en massa timmar per dag, jag vill helst sova nästan lika många timmar, umgås med nära och kära, äta i lugn och ro och ibland bara göra ingenting. Då har jag varken tid eller lust att spendera värdefull träningstid på opeppade, oinspirerande och allmänt likgiltiga instruktörer.

Min tid är för dyrbar för att jag ska ha tid med gå ut från en spinningsal eller gruppträningslokal med en känsla av att något saknades. Javisst, alla kan ha en dålig dag. Och det får man ha i åtanke, men det bör vara undantagsfall.

Känns inte din PT engagerad, är bodypump-instruktören ointresserad av vad deltagarna gör där nere på golvet eller ignorerar löpcoachen de långsammaste i gruppen? Höj din röst och ta diskussionen. Det är kanske fler än du som tycker samma sak. Får du inte gehör – byt.

Du är värd kvalitet. Jag har hittat mina guldkorn och jag håller hårt i dem.

3 thoughts on “träningstid – kvalitetstid

  1. Håller med helt och hållet! Jag letar efter bra pass och släpper dem inte när jag hittat dem.

  2. Ja varför ska man slösa (?) tid på något som inte ger dig kvalitet? 🙂

  3. Härlig och inspirerade blogg! =)
    Själv skriver jag också om träning och kost. Ta gärna en titt om du har en stund över. Kramkram

    nielsen.devote.se

Kommentera

