fullfartframat.se

hang in there…

Lämna en kommentar

Nu får det vara nog.

De senaste tre-fyra veckorna har jag gått omkring och varit småsnuvig, haft tryck över bihålorna och känt mig allmänt hängig. Fuktskador på jobbet visade det sig vara – inte en envis förkylning. Ovanpå detta har jag stressat för mycket, sovit för litet och knappt tränat överhuvudtaget. Lördagens tänkta pass i skogarna på Lidingö blev det inget av med då jag vaknade med halsont (där kom den!) och tungt huvud efter en sömnlös natt. Inget festande utan kattfnattiga bengaler som tyckte husse och matte var skittråkiga som ville sova.

Jag tjurade, grät en skvätt och tyckte fruktansvärt synd om mig själv. Jag hade verkligen behövt skogen på Lidingö. Gosade ihop mig med de nu lite mindre kattfnattiga pälsklingarna och somnade om – resten av dagen – och började min helg, mycket piggare och mycket gladare, på söndag morgon i stället.

Då bestämde jag mig för att det fick vara nog.

Ja, jag missade Lidingö. Ja, jag har kanske klockat tio träningstimmar totalt under september – en månad som skulle bli full av löpning. Ja, det känns surt.

Men så vad då?

Oktober är en bra månad. Oktober är en grym träningsmånad. Nu kör vi.

Sssch, stör inte matte. Lillebror sover. ❤

Kommentera

