fullfartframat.se

#braval

3 kommentarer

Måndagar brukar normalt vara bra dagar för mig. Omstart ni vet. Inte i går. En überjeflig ärkemåndag där inget fungerade. Allt kraschade. Skrivaren på jobbet brakade ihop – stort möte på kvällen med massor av dokument. Vi upptäckte en vattenläcka som eventuellt gör att vi måste byta kontor en tid. Mixed messages som jag blir galen av. Och så vidare. I all oändlighet.

Huvudvärken var kompakt, humöret nere i skorna och åskmolnet ovanför mitt huvud var på väg att släppa från sig blixtar och regnskurar vilken sekund som helst. På vägen hem rörde tanken vid en löptur, men mörkret la sig lite för snabbt. Maken fick mig dock på andra tankar och nästan kastade ut mig genom dörren. Det blev en av mina snabbaste femmor någonsin. Inte för att jag sprang från mörkret, utan för att jag sprang från arga tankar och besvikna känslor. Benen ville bara springa snabbare och snabbare.

Måndagens #braval blev alltså att inte sitta och tjura i soffan utan sortera tankarna under en löptur. Billig terapi. Måndagens mindre #braval var att jag sprang på asfalt. Det får högerknät sota för i dag.

ps) Bloggen ser lite annorlunda ut just nu. Testar olika designscheman.

3 thoughts on “#braval

  1. Blä för ej hållbara kroppar 😦

  2. Pernilla: Ja, blä! 😦

  3. Pingback: vänskap « fullfartframat.se

Kommentera

