fullfartframat.se

att tänka efter före

2 kommentarer

September är lite som januari skrev Sara och jag är benägen att hålla med. Omstart. Omtag. Nystart.

Jag startar om löpsatsningen efter sommaren och planerar in större mängd löpning under september och november och större mängd styrka oktober och december. Styrkan och löpningen går självfallet parallellt, men ibland har det ena lite övertag och ibland det andra.

Jag ser framför mig långpass i susande höstskog, funktionell styrketräning i svettigt gym och varm yoga med smattrande höstregn utanför fönstret.

I morgon börjar fyra veckor med bra val. (Tack Sara för idén.) Allt handlar helt enkelt om att tänka efter före. Behöver jag det här? Mår jag bra av det här? Varför? Är jag hungrig eller bara sugen? Och så vidare. September handlar också om att ta hand om mitt trilskande knä. Minimal asfaltslöpning, mycket stretch och snälla rörelser.

September handlar också om kvalitetshäng med vänner. Om födelsedagar och vardagslyx. Om kärlek och omtanke.

Bra val. Bra mat.

2 thoughts on “att tänka efter före

  1. Pingback: #braval « fullfartframat.se

Kommentera

