fullfartframat.se

nike+ run club

Lämna en kommentar

Jag har alltid haft svårt för att springa tillsammans med någon. Vi är ju alla så olika, föredrar olika hastigheter, gillar att prata med våra medlöpare eller bara vara för oss själva med våra egna tankar. Löparklubbar har jag haft ännu svårare för. En slags masspsykos.

Men efter att jag hängt på Nike+ Run Club har jag ändrat åsikt. Det är kul att springa i en större grupp där man faktiskt kan springa olika och ändå hänga med. I går blev det fem  kilometer längs med Norrmalm, Vasastan och Kungsholmen. Sensommarsolen värmde skönt och jag försökte hela tiden tänka på det där med hållning, att knäet leder och att landa rakt under kroppen. Det gick väl så där.

Efter att ha hört om gårdagens intervaller ångrar jag lite att jag inte hängde på där – men det kommer ju fler onsdagar.

[foto: Nike+ Run Club]

Vi var över hundra löpare som i går fyllde Stockholms gator. Hur coolt är inte det??

Kommentera

