fullfartframat.se

fy tusan för tusingar…

Lämna en kommentar

Häromdagen när det regnade som värst så var jag galet sugen på att springa, men jag är verkligen inte så pass hard core att jag beger mig ut i ösregn. Stilla sommarregn javisst, men inte kallt regn som kommer in horisontalt och piskar en i ansiktet och kryper in under alla kläder inom några få minuter. I stället hälsade jag på en gammal bekant: Herr Löpband. Det var verkligen inte i går om man säger så. Han påminner mig även om att det blir kallare och mörkare. Tråkigt, men oundvikligt.

Efter ett halvtimmes långt corepass – där magmusklerna fick jobba sk*ten ur sig – så var det dags att ta sig an dagens utmaning. Tusingar. Tusingar på löpband. Ja ni hör ju själva. Det blev aldrig tråkigt som löpning på bandet tenderar – snarare GALET jobbigt. Efter det där långpasset i juli har jag mest fjösjoggat och myst runt i skogen. Det fick jag betala för nu.

Efter några intervaller svettades jag floder (jestanes vad varm man blir av att springa inne!), flämtade efter luft och darrade i benen så jag trodde jag skulle ramla av bandet. Och då var det inte några extraordinärt snabba intervaller. Det var helt enkelt bara jobbigt. Men nu har jag fått en statusuppdatering på min löpning och har en baslinje att jämföra med i fortsättningen. Och det är inte ju så dumt. Eller hur!

En solskensrunda från tidigare i sommar. #gladlöpare

Kommentera

