fullfartframat.se

älskade yoga

2 kommentarer

Efter mina första försök med Hot Mojo – som resulterade i nässelutslag en masse – har jag varit försiktig med att knalla in i värmen. Men när Jessica körde en klass på invigningen av Sats Danderyd tyckte jag det var dags att testa igen. Jessica är en behaglig och lugn yogainstruktör som har förmågan att knyta deltagarna till nuet, och till känslan och harmonin i yoga.

Vi svettade oss igenom en timme i 42-gradig värme och jag svor flertalet gånger åt min bisarrt dåliga balans. Balansen kopplat med ett ömt post-marathon högerknä gjorde sitt så när vi äntligen kom till sista balansmomentet andades jag ut av lättnad. Resten av timmen var behaglig – om än varm – och kroppen tackade allra ödmjukast för att få sträcka ut sig.

Häromdagen pratade jag med en god vän om just behovet av yoga. Min kropp har alltid varit överrörlig och jag har haft svårt att stretcha ut trötta muskler. Men med åren och allt fler löpta och cyklade kilometer har även jag stelnat till. Tack vare yoga har jag dock hittat något som hjälper mig att hitta rörligheten igen.

Foto: Nilla

Lekpark för vuxna. Transformer finns i Danderyd och på Zenit.

ps) Hot Mojo finns än så länge på Sats Spårvagnshallarna och Sats Danderyd. Har du inte testat än – gör det!

2 thoughts on “älskade yoga

  1. Härligt med yoga och invigning av nytt SATS. Den där transformer alltså är jag sugen att svettas vid…

  2. Sofia: Ja, jag med! Har bokat in mig för att testa och hoppas att jag överlever! 🙂

Kommentera

