fullfartframat.se

midnattsloppet – event report

Lämna en kommentar

Mitt Midnattslopp började redan vid femtiden på lördag eftermiddag – då samlades et stort gäng vid Nikes VIP-tält på Zinkendams IP för att dela ut armband och peppa löpare att springa i Nike Running Sveriges Hillrunner – en hundra meter spurt i den berömda kyrkbacken i Vita bergsparken.

Under några timmar gick vi omkring och snackade med folk och lyckönskade de som skulle springa. Himla kul att känna av stämningen på ett annat sätt innan man själv skulle ställa sig i startfållan.

Midnattsloppet är ett av årets roligaste lopp men är aldrig något jag tränar inför – det är något man bara ska göra i alla fall. I år sprang jag för fjärde gången och det lär garanterat bli fler. I år sprang även min kompis en tävling för första gången – hon slog både distans- och hastighetsrekord. Hatten av och busvisslingar!

Vi sprang i lugnt prattempo och njöt av folkfesten. Jag var medveten om mitt krånglande högerknä hela tiden men det var först mot de sista kilometerna som det började protestera. Under söndagen var det både stelt och ömt och jag inser att jag verkligen ska hålla mig borta från asfalt under en period framöver.

[foto: Åsa]

I Nikes VIP-tält var det party! Levande skyltdockor, DJ, mat och dricka. Nu kör vi!

Kommentera

