fullfartframat.se

#33000smurfar

6 kommentarer

Ikväll är det fest. Fest på Södermalm. Årets Midnattslopp går av stapeln och Söder kommer att svämma över att blåklädda löpare – trettiotretusen smurfar. Lär säkert finnas både en och annan Smurfan och Gammelmsurfen i maskeradklassen.

Själv springer jag mest för att det är kul. Mitt högerknä gillar fortfarande inte asfalt som underlag och jag tänkte vara sällskap till min kompis som springer sitt första lopp. Hatten av för henne!

Innan loppet kommer jag att vimsa omkring på Söder och hjälpa Nike med ett och annat – så ser du mig före eller under (och så klart efter) loppet får du gärna komma fram och säga hej!

…och springer du så ska du självklart anmäla dig till hillrunner.se – 100 meter sprint i Vita bergen.

För att bli helt smurf-kittad kommer jag att springa i ett par gamla blå Asics DS Trainer och Gococos underbara (blåa såklart) kompressionsstrumpor. Tightsen – ja, de får vara svarta. Men hårbandet och naglarna är även de blå.

#33000smurfar dök upp som hashtag i min twitterfeed. Kommer att bli en syn, så är ni i Stockholm och inte har något bättre för sig – kom förbi och heja!

Kittad och klar!

6 thoughts on “#33000smurfar

  1. Bra ide, jag ska också skaffa mig blått nagelack till nästa helg när loppet går i Göteborg.

  2. Snygg outfit och pricken över I:et med blåa naglar! Hoppas att du hade kul under loppet!

  3. Snyggt jobbat och sprunget igår! Hoppas det blir rosa nästa år!

  4. Hoppas det gick bra! Själv så sprang jag inte men bor i Söder och kollade på löparna genom fönstret :). Det där hillrunner i Vita Bergen ska jag ta och kolla närmre på, låter ju intressant då det är precis i mina hoods :).

  5. Träningen och livet: Ja, är det party så är det! 🙂
    Karin: Tack, det var jättekul!
    Pilla: Tack detsamma! Hoppas på rosa jag med. 😉
    Sofia: Sofia kyrkbacke är en killer. Har man kört intervaller i den backen borde man klara allt. 🙂

  6. Pingback: älskade yoga | fullfartframat.se

Kommentera

