fullfartframat.se

run free

3 kommentarer

När jag i början av året planerade för min träning inför fyrtiotvåkommanågonting kilometer i mitten av juli bad jag till löparguden att inte bli utsatt för någon förkylning under halvåret. H*n hörde min bön – nästan. Natten innan NYRR Mini 10k skulle springas vaknade jag med halsont men eftersom det hade gått över till morgonen så valde jag ändå att springa. Tio dagar senare snorar jag lite fortfarande. Surt.(…och dumt!)

Tyvärr blev rundan i Central Park den enda löprundan i New York (även om vi promenerande säkert ett antal mil) och även om intentionen var god under senaste tjänsteresan i Berlin blev det inte många löpsteg.

I kväll kom jag så äntligen ut på en kort men förhållandevis snabb runda. Med alldeles lagom temperatur och både knott och flygfän som höll sig borta – de dras till mig i vanliga fall – var det underbara förutsättningar för en kvällstur. Skönt att rasta benen som var förvånansvärt pigga och ville dra iväg i högre hastigheter – flåset var inte riktigt med hela vägen dock.

Kvällen till ära invigde jag mina nya Nike Free som spontanshoppades på Niketown. Sköna, snygga och snabba!

Är det sommar nu?

3 thoughts on “run free

  1. Det är inte skorna som är snabba – det är du!

  2. Tack fina du! 🙂 Men snabb – det är jag inte!

  3. Pingback: nike run club – we run stockholm | fullfartframat.se

Kommentera

