fullfartframat.se

nöjeslöpning

4 kommentarer

Någon gång mitt i kvällens packningshysteri så ska jag hinna med ett löppass. Inget avancerat, inga intervaller eller backträning, utan bara ett skönt pass där benen får sträcka ut sig och springa på i den takt som känns bra. Ska de sitta instängda i en colaburk under nio timmar i morgon kan de behöva några kilometers nöjeslöpning. Sedan hoppas jag på en tur i Prospect Park någon timme efter att vi landat.

På lördag går säsongens – för mig – första tävling av stapeln. NYRR Mini 10k eller New York Tjejmilen som den kallas i Sverige. Jag har inte tränat för en snabb mil (snarare fyra långsamma) och målet är inte att springa så snabbt jag kan – utan njuta så mycket som möjligt. Nöjeslöpning.

4 thoughts on “nöjeslöpning

  1. Jag är jätteavundsjuk! Åker ni med Springtime eller själva?

  2. Åh, vad kul! Lycka till! 🙂

  3. Stort lycka till. Håller både tummar och tår!

  4. Träningen och livet: Nopes, själva. Mycket billigare så – samt att jag har svårt för arrangerade resor. Passar inte mig.

    västgötskan och mammaspring: Tack för era lyckönskningar! Lopprapport kommer!

Kommentera

