fullfartframat.se

träningsvärk, hjältar och löpband…

Lämna en kommentar

Träningsvärken från förra måndagens Shape på Sats Hötorget höll i sig i flera dagar och jag hade stundvis svårt att gå i trappor och sätta/resa mig. Tyvärr sammanföll värken med att jag kände mig så där uschlig, krasslig och ynklig som man kan göra innan en stundande förkylning.

Nu är både träningsvärken och uschligheten ett minne blott och jag känner mig åter igen pigg och stark – mycket tack vare att jag valde att vila så mycket som möjligt förra veckan. Lördagens spenderades i soffan framför tv-sändningarna från #sthlm42k och med iPaden i knäet för färska uppdateringar av de jag följde – det blev en gedigen lista. Ni var många krigare som trotsade vädret. Ni är alla mina hjältar och hjältinnor – lite galna men helt otroliga!

Söndagens inplanerade födelsedagsbrunch blev avblåst då själva födelsedagsbarnet var sjuk och resten av dagen fortsatte lite på sniskan. När jag äntligen kom mig för att bege mig ut och springa så öppnade himlen sig. Snabbt in igen och byta om till löpbandskläder för att en stund senare riva av ett snabbpass på bandet. Benen var starka, flåset hängde med och jag insåg att slitet under våren har gett resultat. Juli är inte långt borta – men det är möjligt. Annika är ett bevis på att marathon handlar till stor del om pannben – så grymt imponerande!

Nu ser jag fram emot att springa i Prospect Park, över Brooklyn Bridge, längs Hudson River och i Central Park. I ❤ NY.

Kommentera

