fullfartframat.se

funktionell träning

Lämna en kommentar

Man blir bra på det man tränar. Logiskt. Just nu är jag bra på att springa rakt fram, sitta på en cykelsadel (ja, inte b a r a sitta då) och kanske slå/sparka lite på ett par mitsar. Däremot är jag inte bra på det mesta som inkluderar balans och styrkeövningar i ett – som exempelvis funktionell träning. Flera muskler arbetar dynamiskt tillsammans och du blir (pinsamt) medveten om dina svagheter och brister – men också styrkor.

I går hade jag möjligheten att testa på genrepet av en av eventklasserna på helgens Workout Åre. Tröttheten i benen av tisdagens backintervaller och tröttheten i hela kroppen efter boxen en timme innan påminde mig dock om att balansen påverkas av så många faktorer.

Efter några dagar med dubbelpass och tuff löpning planerar jag in en vilodag – trots att det är torsdag! I morgon däremot – ja då kommer de där tvåhundringarna jag twittrade om att köra en tidig tisdagsmorgon.

 

 

 

 

 

Pre- och postworkout.

Kommentera

