fullfartframat.se

trumvirvlar i hårdrockstempo

2 kommentarer

Jessica påminde sina spinningdeltagare i måndags att inte träna på mjölksyrenivå följande dag – måndagens intervallpass räckte gott och väl. Jag log lite och lovade halvhjärtat (ja, skäms!). Som jag så klart inte höll. Ja, jag vet att det inte är optimalt och ja, jag vet att kroppen behöver vila. Jag vet.

Men.

Tisdagar, torsdagar och söndagar är mina springdagar. No matter what – förutom sjukdom, resa och annat omöjligt som sätter sig mellan. Jag har sprungit femhundringar på löpband sent som attans i vintras både en och annan tisdag – efter styrelsemöten och långa arbetsdagar. De passen har varit bland de bästa och jag har presterat långt efter förväntan. Jag har klivit av bandet och känt mig oövervinnerlig.

Gårdagens förväntan var inte heller så hög och än en gång presterade jag över min egen förväntan. Några kilometer (som uppvärmning) i – för mig – snabb hastighet följt av tjugo überjefliga backintervaller. Tjugo gånger upp och ner för min favorit älska-att-hata-backe. Plus en sista i lugnt tempo ”bara för att”. Pulsen körde trumvirvlar i hårdrockstempo och mjölksyran kokade nästan över (sorry Jessica).

Efter det sprang jag några kilometer längs med en kuperad slinga längs med vår vackra sjö och lät solen värma mitt ansikte. Sommar, är du här nu?

Tack kroppen! Nu känns söndagens besvikelse långt borta.

Magelungen.

Svettig, högröd och trött – men nöjd och glad!

[Pannband: Soc | Tisha: Craft (urgammal modell) | Pulsklocka: Polar | Halsbandet är köpt i Nairobi, Kenya]

2 thoughts on “trumvirvlar i hårdrockstempo

  1. Fining du känner din kropp allra bäst ju 🙂 Inte jag. Puss & kärlek

  2. Ja, jag gör ju det! Men man ska lyssna på kloka människor 🙂 Ses ikväll!!

Kommentera

