fullfartframat.se

hur tänkte jag nu?

4 kommentarer

I lördags rev jag och min partner in fight av ett sjuttiofem minuter långt nästan-kräk boxpass som innehöll en massa fysövningar mellan teknikträningen. Någonstans mitt i ett grodhopp insåg jag att jag skulle springa långt dagen efter – hur tänkte jag nu? Söndagen inleddes med en grimas: träningsvärk i rumpa, baksida och framsida lår. Aj. Ryckte lite på axlarna och tänkte att det försvinner väl efter några kilometer löpning.

Jodå, den värsta värken försvann efter en halvtimme ungefär – för att återkomma i förnyad styrka efter dricka- och toapaus vid femton kilometer. Nu var det ju bara en mil kvar. Det ska väl inte vara något problem.

Hum. Jag kom tre (TRE!!) kilometer på stapplande ben och med en allt annat än smickrande vaggande löpning. Jag såg nog inte riktigt klok ut. Ringde besviket älsklingen och sa att jag sitter på tunnelbanan hem. Han sa några kloka och tröstande ord och det kändes lite bättre just då – men besvikelsen sitter fortfarande i. Note to self: Inte träna ben (ben och ben förresten – vi skulle ju bara slåss lite?) innan tänkt långpass. Hur tänkte jag nu?

Jag är fortfarande stel som en pinne och har – i vanlig ordning – bokat in mig på pulsspinning och yoga idag. Hur ska det gå till kan man ju undra. Hur tänkte jag nu – egentligen? Jag jämrar mig bara jag tänker på att stå i en krigare. Ouch.

So far so good. Sedan gick det bara nerför…
[Skor: Asics DS Trainer | Strumpor: Gococo | Tights: Nike]

4 thoughts on “hur tänkte jag nu?

  1. Ja det är inte alltid som man tänker efter så skarpt. Tur att det går att revidera en plan; varför pina sig så att det blir otrevligt?! Jag tyckte du gjorde ett väldigt starkt pass!

  2. Tack fina Snorkkis. Jag har svalt besvikelsen nu och ser fram emot nästa längre pass. UTAN träningsvärk. 🙂

  3. Pingback: trumvirvlar i hårdrockstempo | fullfartframat.se

  4. haha åå jag älskar sån smärta till träningsvärk 😀

Kommentera

