fullfartframat.se

skönt flyt

Lämna en kommentar

Jag har inne i ett ”flow” just nu – ett skönt träningsflow. Det mesta känns bra, kroppen svarar och jag ser utveckling. Visst stressas jag fortfarande av att se antalet veckor krypa närmare fjortonde juli och tycker att jag borde ha kommit längre i utveckling – men jag känner mig ändå trygg med vetskapen om att så länge jag gör m i t t bästa är det gott nog – för m i g..

Den acceptansen har nog hjälpt mig att hitta flytet, lugnet och tillförsikten till mig själv. Jag springer långt och långsamt, kort och snabbt, tungt och uppför – kroppen svarar och levererar allt efter önskemål. Härligt.

Däremellan cyklas, boxas och yogas det. En skön blandning och ett perfekt komplement till löpträningen. Det enda som eventuellt saknas är styrketräning – men just nu räcker det med träningstimmar per vecka. Skulle jag knöla in något ytterligare i schemat så vore det i så fall ett till yogapass – för min måndagsyoga gör underverk. Speciellt efter söndagslångpass och måndagsspinning – ja, då sitter den som en smäck.

Nu vet jag att det även kommer dalar – men de får komma. Jag är inte rädd. Jag kan fly… f’låt springa.

Skor: Asics DS Trainer 16 | Tights: Nike | Strumpor: Gococo

Kommentera

