fullfartframat.se

lite fånig kanske…

2 kommentarer

I helgen skulle jag ha sprungit det här loppet – men jag hade ingen större lust att bli blöt om tassarna och valde att bygga pannben inomhus i stället. Allt över sju-åtta kilometer på hamsterbandet är en kamp. Kamp mot tristessen. Så här i efterhand känner jag mig lite fånig – det fanns ju de som sprang betydligt längre under sämre förhållanden.

Jag känner att jag ligger lite efter i löpschemat som jag följer, speciellt i distans, men jag vet att orken finns där. Tar jag det bara lugnt så orkar jag långt. Men är långt tillräckligt långt för att klara av fyrtiotvåkommanågonting kilometer i sommarvärmen?

Ikväll är det åter igen dags för långa intervaller, men först ska jag klara av en hel arbetsdag, en föreningsstämma och ett styrelsemöte. Phew. Löpningen kommer att kännas som en promenad i parken efter det racet.

2 thoughts on “lite fånig kanske…

  1. Jag ligger långt ifrån det löpschema jag skulle följa till Göteborgsvarvet, så nu kör jag på så gott det går istället på egen hand. Jag är inte orolig för att inte orka, men det kommer inte gå så fort.

  2. Huvudsaken att du tar dig framåt – så tänker jag nu. Jag må vara snigel, men jag kommer framåt. 🙂 Lycka till med träningen!

Kommentera

