fullfartframat.se

extensiva intervaller

2 kommentarer

Måndagar betyder numera pulsspinning för en av Sveriges bästa spinninginstruktörer – som numera huserar på SATS Spårvagnshallarna. Så var fallet även i går – trots påsk annandag. Jessica bjöd på en lång uppvärmning följt av sex intervaller; två stycken på fyra minuter, två stycken på tre minuter och de resterande två på två minuter. Den aktiva vilan (på runt 65 ‘% av maxpuls) var halva intervalltiden. Halvvägs in i intervallen skulle vi ha hittat tröskelpuls (någonstans mellan 82 och 87 %) och sedan stanna där intervallen ut.

Allt detta med intervaller och tröskelpuls torde resultera i bättre kondition. Säger de som vet. *ler*

Pulsen skötte sig som den skulle. Jag placerade den exakt där jag ville ha den och kroppen betedde sig exakt som Jessica beskrev under passets gång – men jag svettades knappt? Vafalls? Jag som nästan rinner bort när jag springer?

I dag blir det att upprepa intervallerna, fast på löpbandet (hjälp, veckorna och månaderna passerar!). Jag får väl mäta svettmängden efter och jämföra.

.

 

2 thoughts on “extensiva intervaller

  1. Det där är nog väldigt individuellt. För mig är det tvärtom. Jag svettas i och för sig lite när jag springer. Men när jag kör spinning är det floder!!! 🙂

Kommentera

