fullfartframat.se

dagens alla timmar…

6 kommentarer

Klockan tjugo över fem vaknade jag av att en katt, högt spinnande, trampade omkring på min mage . Den andra pälsbollen satt i sovrumsfönstret och ackompanjerade med skrikjam. Frukost. Vid sex hade jag redan hunnit fälla en tår för en person jag aldrig träffat och hunnit med att blogga. Klockan halv nio tyckte skamfläckarna (ibland är de även smutsfläckar) att det var dags att sova lite – tack tyckte jag. Vid halv elva åt jag min andra frukost för dagen – strax innan hade jag fnissat åt älsklingen som mådde som han förtjänade. Kick-off/vinresa till Milano med nya jobbet tar tydligen på. Tss. Strax efter ett tog jag ut hemlagade och himmelskt goda corn bread (majsbröd fast i muffinsform) ur ugnen. Vid fyra serverade jag hämnden kall – katterna väcktes av snabeldraken. Mohahaha. Två timmar senare satte jag tänderna i hemlagade chicken nuggets (sätter i n t e min fot på McDonalds) – tillagade på ingredienser som jag till 100% vet vad är. Inga konstigheter och inga rester av kött som du knappt vet vad det är.

Nu, tretton timmar efter första inlägget, sitter jag här igen. Osprungen men vad gör väl det.

Hur har du spenderat din söndag?

Busenkelt majsbröd med osttopping som lika gärna kan göras i brödform. Receptet kommer.

Jag älskar tulpaner och har nästan alltid sådana hemma under våren.

Skam… f’låt, pälsboll nummer ett.

…och nummer två.

6 thoughts on “dagens alla timmar…

  1. Majsbrödet ser verkligen smarrigt ut! Jag hoppas att du i alla fall har en av alla dina badankor i badkaret 🙂

  2. Hej Lotta!

    Av ditt blogginlägg att döma förstår jag att du föredrar hemmalagad mat men vill ändå berätta att på vår hemsida och i vår mobilapp kan du se exakt vad all vår mat innehåller. Kycklingen i våra McNuggets kommer t ex enbart från bröstfiléer. http://apps.mcdonalds.se/sweden/prodfacts.nsf/allergi

    Ha en trevlig dag!

    Vänliga hälsningar
    Johan Tennbäck, kommunikationsavdelningen McDonald’s Sverige

  3. Pingback: corn bread | fullfartframat.se

  4. Härliga bilder Lotta!

  5. Linda: Ja, jag har faktiskt en anka i badkaret – resten står på hylla. 🙂

    Johan: Tack för din kommentar, men det finns många anledningar till varför jag inte äter på McD. Kul med appen dock!

Kommentera

