fullfartframat.se

utmaningar

2 kommentarer

(glöm inte bort att tävla om kompressionsrumpor från Gococo)

Ibland kommer jag ihåg – efteråt – vad jag tänker på när jag springer, men oftast inte. Gårdagens tanke från löpbandet har dock etsats sig fast. Livet består av en massa utmaningar – både stora och små. Oavsett form, innehåll eller storlek är de alla något vi kan dra lärdom av. De små hjälper att förbereda oss inför de stora och de stora göra att de mindre känns obetydliga eller lättare att hantera.

Jobblivet består av utmaningar med deadlines, krav på leveranser, nya okända fokusområden, eller som idag då revisorerna kom med röda pennan i högsta hugg. Privatlivet består av utmaningar där mycket handlar om att balansera familj, vänner och intressen. Så även med träningslivet där nästan allt handlar om utmaningar och måluppfyllelser – oavsett om man har ett uttalat mål eller inte. Idag ska jag komma runt den där femkilometersrundan, den här veckan vill jag komma ut i löpspåret minst tre gånger, i sommar ska jag ta milen på sub-50 och nästa år ska jag utföra ett triathlon. (Lugn, bara lugn, det här är alltså inte just mina mål utan de är tagna som exempel.)

Just nu pågår det flera utmaningar för mig. Jag tränar inför Jubileumsmaraton med mitt tjugosexveckors schema, den här veckan fick jag för mig att springa lika många kilometer som jag är gammal och jag försöker balansera min träningsvecka mellan löpning, cykling, box och yoga. Det går så där om jag ska vara ärlig. Men jag lär mig av det och tar med mig det för fortsatt planering.

..och ibland är det inte träningen si sig som är utmaningen – utan återhämtningen och vilan där emellan

Vad har du för stora eller små utmaningar just nu?

2 thoughts on “utmaningar

  1. Ja livet är fullt av utmaningar. Utan utmaningar tror jag att man skulle ha det ganska tråkigt. Fast ibland önskar man ju att man skulle komma undan lätt någon gång, typ få åka på en räkmacka. Ha en bra helg!

  2. Snorkkis: Ja och tråkigt vill vi inte ha det. Livet är för kort för att ha tråkigt och äta äckligt godis (det sista har Adam Alsing kläckt ur sig). 🙂

Kommentera

