fullfartframat.se

fff snorkkar

2 kommentarer

I går snorkkade jag hem – på riktigt. Och vilken tur det blev. Jag kunde verkligen inte ha valt en bättre dag. Ljumma vindar (även om motvinden inte var nådig vissa sträckor), pusspaus på Medborgarplatsen och idel leende människor. Mindre positivt var allt sicksackande mellan flanerande vårsolnjutare på Söder. …och röda vågen i form av stans alla trafikljus.

Funbeat-appen till min ajFån stannade på exakt 13 kilometer, vilket även var sträckan jag skulle springa enligt mitt tjugosexveckorsupplägg. Så passligt. 🙂

Jag börjar lära mig att hålla igen tempot (jag som tidigare höll igen för mycket!) så att jag orkar med längre sträckor utan att få för hög puls och hinner på det sättet även njuta av omgivningen. När jag kom hem, och möttes av världens gosigaste pälsbollar, så visste jag att jag hade tänkt på en massa saker under tiden jag sprang – men jag hade ingen aning om v a d jag hade tänkt på. Märkligt det där.

I dag inleder jag vårsäsongen med en ny vårjacka i en underbar röd färg och chokladcroissant till frukost. Fredag. Smaka på det ordet. Inte så dumt.

Mina turkosa kompressionsstrumpor från Gococo matchade fint de – numera lite slitna – turkosa Asics-pjucken.

2 thoughts on “fff snorkkar

  1. Jag behöver lära mig att hålla igen tempot… Hur gör man? 😀

  2. Haha, jaaa.. Så fort jag känner att jag drar iväg är det bara att dra i handbromsen. Jag ”lyssnar” väldigt mycket på min andning – jämn och lugn. Dvs inget flåsande. 🙂 Så fort andningen börjar bli mer ansträngd så är det bara att dra ner igen.

Kommentera

