fullfartframat.se

hand i hand

2 kommentarer

Den här veckan bjuder inte på mindre än fyra löppass. Nu har vi tagit oss till vecka nio av tjugosex. Det närmar sig. I vanlig ordning är tisdag lättdistans – mest att tuffa på i strax-över-lagom takt. Torsdagen blir det lite värre dock. Långa intervaller. Och många. 2 * 4 * 500 meter. Ja, femhundra meter är långt för mig. På lördagen är tanken att riva ett kort pass för att på söndagen mer än tredubbla distansen. Hujja. Den dagen hoppas jag verkligen på sol och vackert väder. Då snorkkar jag till jobbet fast det är söndag.

Ni förstår att det inte blir så mycket mer än löpning för mig den här veckan va? Visst finns det utrymme för annat, men den här veckan vill jag fokusera på löpningen.

…och rörlighet. De går hand i hand. Fler kilometer under sulorna – mer rörlighetsträning nödvändig. I alla fall för mig. Hur är det för er andra löpare? Tränar ni rörlighet?

Kattungar är lealösa små saker. Inget stopp någonstans. Spana in simhuden mellan tårna på framtassen.

2 thoughts on “hand i hand

  1. Lycka till på alla löparpassen!

    Jag sprang igår och vaknade stel i kroppen idag. Så mitt yogalatespass satt fint då. Rörlighetsträning behövs verkligen!

  2. Som löpare (eller cyklist) blir man lätt stel. Yoga är riktigt bra komplementträning! Yogalates har jag dock ännu inte testat. Heja heja!

Kommentera

