fullfartframat.se

sol i hjärta, sol i sinne…

4 kommentarer

Dagens långpass tog mig från söder-om-Söder(-om-Söder?) till hjärtat av Stockholm. Jag sprang både längs med halvt sovande villaområden och längs den hårt trafikerade Nynäsvägen, vinkade till Globen, kryssade mellan flanörer på Söder och stannade till slut vid Slussen. Då visade mobilen på strax över milen men schemat sa tretton kilometer. Det var alltså bara att vända vid Slussen, sätta sig på tunnelbanan på väg hem, kliva av efter några stationer och springa vidare hemåt.

Visst, jag hade kunnat vända och springa hemåt direkt för att åka sista biten – men det kändes lite fegt på något sätt. Och springa hem hela vägen och skrapa ihop en halvmara hade jag tyvärr inte tid med. Men jag hade säkert orkat! Yay for me.

För hemma var det bara att fylla på med energi och rassla vidare till gymmet så att älsklingen fick sitt löpbandspass och jag fick sträcka ut och vrida runt på kroppen i  BodyBalance. Releasen är ny – men inte för mig då jag blev glad av att återse en gammal bekant som jag lärde mig att tycka väldigt mycket om under Nike Blast.

Sol på näsan, gosiga kissekatter och underbara vårtulpaner. Somnar lättvaggad i kväll. 

4 thoughts on “sol i hjärta, sol i sinne…

  1. Låter som ett underbart härligt pass! 🙂

  2. Det var riktigt härligt. Verkar bli mer sol till helgen. Härligt!

  3. yeah! for you! mkt impad

Kommentera

